the3orange-vuvuzelaas.reismee.nl

16 t/m 20 juni 2010

's Ochtends 16 juni zijn we vroeg vertrokken en onderweg kwamen we sneeuwballengevechten tussen kinderen tegen, wat voor de Zuid Afrikanen ook heel speciaal was.

Aangekomen in Ballito, troffen we een prachtig aangelegd resort aan. We hadden besloten drie volle dagen een time-out te nemen en lekker te relaxen aan het strand.

Op 19 juni stond ons een spannende sleutelwedstrijd te wachten, waar we enorm naar uitkeken. We zijn 's ochtends bij tijds vertrokken richting Uhmlanga, waar we de auto konden parkeren en met shuttle bussen naar het oranjepark aan het strand werden gebracht. Ongeveer 2000 mensen stonden te dansen op Nederlandstalige muziek. Het was een hele goede opwarmer voor de wedstrijd. Rond half 12 kwam de burgemeester van Durban om de oranjefans te bedanken voor het prachtige spektakel voor de wedstrijd, dat er zoveel oranjefans naar het strandfeest waren gekomen. Om 11.45uur gingen we in een grote oranjeoptocht, voorafgaand door twee trommelaars en begeleid door de bereden politie, op weg naar het stadion (met een ongelooflijk aantal internationale en nationale media). In het stadion was de sfeer veel beter dan bij de wedstrijd in Johannesburg. Nu werd er veel meer gezongen en hadden we minder last van de vuvu's. Bovendien hadden we prachtige plaatsen, namelijk op rij 3 vanaf het veld! Toen het 1-0 werd, stond het stadion van Durban op zijn grondvesten te schudden. Allerlei nationaliteiten, oranje gekleurd, gingen uit hun dak.

Op de terugweg was ook alles goed geregeld en waren we op tijd weer in Ballito. Deze avond moesten we aan onze nachtuurtjes denken, omdat we om half 4 's ochtends moesten opstaan. Om 6.55uur zijn we gaan vliegen van Durban naar Port Elizabeth.

Het was een korte vlucht van een uurtje, dus stonden zo weer op de landingsbaan. Onderweg hebben we de mooie zonsopgang vanuit zee kunnen zien. In Port Elizabeth stond onze nieuwe auto klaar, wederom een Toyota Corolla Sedan. Hiermee zijn we gelijk doorgereden naar ons nieuwe verblijf: Orange Elephant Lodge te Addo.

's Middags zijn we naar een Crocs & Lions Range geweest. Dit was geweldig, omdat we daar ook de leeuwenwelpjes vast mochten houden.

Hierna hadden we nog tijd over en zijn we naar een het Raptor & Reptile Centre geweest. Voor meer details zie foto's!

Bedankt voor deberichten en we wachten op jullie reacties op dit verhaal en debijbehorende foto's!!

Liefs en tot horens in Cape Town,

C&A&S

mark morren

hoi Alice alles goed daar was je moe toen je bij de leeuwen was omdat je, je ogen dicht had
heel veel plezier nog

groetjes mark

marja

hallo dan, wat een mooie foto's eerst in de sneeuw, en als ik sommige foto's bij het voetbal bekijk dan is het mooi weer,wat leuk dat jullie die leeuwtjes vast mochten houden, dat doe je over een half jaar ook niet meer, en dan die slangen brrrr.Het leek me ook erg gezellig om in die optocht naar het stadion mee te lopen dan proef je de sfeer pas echt.het is op televisie een prachtig stadion. veel plezier nog, jullie zijn nu zo weer thuis. groetjes marja

René Richardson

Hey collega's

Het ziet er allemaal weer super uit!! Geniet er nog even van want voor je het weet is de vakantie weer voorbij. Blijf ons op de hoogte houden van jullie "expedities" met mooie foto's!

Groet, René

Machteld

Goedemorgen alledrie,

Wow, wat een verhalen. Maar die foto's slaan werkelijk alles. Je kunt wel zien dat jullie een cursus hebben gevolgd. Vooral die foto's van die roofvogels, echt ongelofelijk mooi! Ben wel jaloers dat jullie leeuwenwelpjes mochten vasthouden, daar smelt ik van!! Wat een snoepies! Dat maak je ook maar een keer in je leven mee.
Die foto's van en in het tsadion zijn ook erg mooi, wat een sfeerplaatjes. Via Hart van Nederland zie je heel veel over de oranjekaravaan; geeft wel een mooi beeld van de Nederlanders. Die weten wat support en feesten is!
Geniet ervan, kan niet wachten tot een nieuw verhaal met nieuwe foto's.
P.S. Alice, heb je al veel nieuwe kleren gekocht?? Haha!

Liefs,

Machteld

vic hermans

Hoi, inderdaad alledrie, Schitterend want ik denk niet dat jullie van te voren wisten dat jullie nog in de sneeuw terecht zou komen. Vraag me af of jullie ook meekrijgen hoe het in Nederland beleeft wordt. In de bekende praatprogramma,s gaat het er soms vervelend aan toe. van der Gijp blijft maar roepen dat het spel niet om aan te zien is. Maar zo te lezen is het in Africa gelukkig positief. Blijf genieten en op naar de volgende nieuwsbrief. groetjes vic

jacqueline/ans

Hoi stoere collega's
Nooit kunnen denken jullie nog eens met vogel op je hoofd en slangen om je nek te zien en dan die welpjes.Zoet, maar dat doe je over 3 maanden waarschijnlijk ook niet meer. En veel plezier van de nieuwe camera's!
Het lijkt erop dat jullie een top reis hebben en nu morgen de laatste groepwedstrijd. Hopelijk wordt het weer een gezellig sfeertje. Ben benieuwd of jullie Rene Ebens nog getroffen hebben.
Veel plezier nog.
Groet, Ans en Jacq.

fred en bea

ik zie en lees dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben het was leuk van je sabine dat je belde om het volkslied te laten horen.
we wensen jullie een goede terug reis en hopen jullie zondag te zien als we ook op tijd terug zijn.
veel plezier gewenst de laatste dagen.