the3orange-vuvuzelaas.reismee.nl

Daar zijn we weer!

We konden het niet laten...we zijn weer teruggegaan naar Zuid-Afrika... ja, in onze mooiste dromen!

In onze droom reisden we terug naar 21 juni 2010 te Addo. Na een dag vol indrukken met leeuwen en krokodillen, was dit de dag om naar het National Addo Elephant Park te gaan. De naam zegt al, Elephant: ontzettend veel olifanten! Daarnaast waren er nog vele andere dieren (zie foto's).

22 juni zijn we vroeg vertrokken naar Oudtshoorn, het dorpje van de struisvogels! Die middag zijn we om 4 uur gelijk op z'n Oudtshoorns naar een struisvogelfarmgeweest. Hierbij hebben een stuk theorie gehad, daarna zijn we de struisvogels gaan bekijken (het verbaasde ons hoeveel struisvogels er bestaan!)en we mochten hier zelfs opzitten en berijden. Wat hilarische kiekjes opleverde!

23 juni zijn we vanuit Oudtshoornweervia een mooie routedwars door de bergen verder gereisd naar Cape Town. InMilnerton, waar weverbleven, was de grootste winkelmall van het zuidelijk halfrond. Dit was een heel modern, superdeluxe en groot winkelcentrum waar de prijzen waren aangepast naar Europese maatstaven.'s Avonds zijn we lekker uit eten geweest bij de Thai aan het strand. Hier hebben we op z'n Thais met stokjes gegeten, helaas geen foto's haha!

Na het diner hadden we contact met Rene Ebens, die aan het eind van de middag veilig was aangekomen in Cape Town, omvoor de volgende dag af te spreken om naar Robbeneiland en de wedstrijdte gaan.

De volgende dag zijn met de taxi naar de guesthouse van Rene gegaan en naar Waterfront gelopen, waar de boot naar Robbeneiland vertrok.

Robbeneiland was heel indrukwekkend, je wordt geconfronteerd met de gebeurtenissen van toen, vooral doordat je door een exgedetineerde een rondleiding krijgt. Dit alles is moeilijk te verwoorden, wij denken zelf dat je er zelf geweest moet zijn. De terugreis waren we een beetje down en moesten we het een en ander tot ons laten bezinken, want we moesten onze gedachten omschakelen voor de wedstrijd die 's avonds plaatsvond. Na ons te hebben omgekleed zijn we vol goede moed richting de grandparade vertrokken waar het 'FIFA Fanfest' was voor de oranjesupporters. Daar aangekomen kwamen we Timo en Joep tegen. Wie zijn Timo en Joep? Dat zijn onze oud-stagiaires!! Het was erg gaaf om elkaar te treffen aan de andere kant van de wereld.

Om kwart voor 6 zijn we met de parade meegelopen, dwars door het centrum en het verkeer van Cape Town, richting het stadion (4KM!). We wisten niet wat we zagen.. 1 grote gezellig chaos.. automobilisten, bewoners, politie, iedereen was aan het meefeesten!

We waren aangekomen bij het stadion, dus de wedstrijd kon beginnen! Ongelooflijk hoeveel oranjesupporters hier aanwezig waren!

Na de wedstrijd hebben we nog een drankje gedronken en hebben we een taxi terug genomen naar ons verblijf Aloha Lodge in Milnerton.

25 juni was onze laatste volle dag in Cape Town. Ook al was het onze laatste dag.. we hadden weer een drukke planning. Eerst hebben we Rene opgehaald in Cape Town en zijn we doorgereden naar Franschhoek voor een wijnproeverij bij La Motte. De streek daar deed niet Zuid-Afrikaans aan, het was meer Côte d'Azur. We werden hartelijk ontvangen, waarna 'the winemaker' Edmund Terblancheaan ons werd voorgesteld. Hij begon meteen met glazen uit te delen, dit beloofde veel goeds! We hebben diverse witte en rode wijnen rechtstreeks uit de vaten geproefd, wat toch wel heel apart en speciaal is. Na de rondleiding (zie foto's) schoven we aan tafel, waar de echte proeverij begon. We hebben de wijnen ook kunnen beoordelen, er zaten hele goede wijnen tussen!

's Middags zijn we lekker wezen shoppen in Fransschoek en later in Waterfront. Hier hebben we onze laatste Zuid-Afrikaanse randen kunnen opmaken.

Als afsluiting hebben we nog in eenoranje 'watervoetbal' gezeten en een heerlijk afsluitdiner genuttigd.

26 juni was de dag van vertrek. 's Ochtends om half 9 stonden we op het vliegveld van Kaapstad, want om 10.55uur vertrok ons vliegtuig richting Jo'burg. Op Jo'burg hebben we onze bagage (maar liefst 7 stuks haha) naar de bagagesave gebracht en zijn we met een splinternieuwe, supersnelle trein naar Sandton Park afgereisd. We waren niet de enige met dit goede idee... het was een mierenhoop, de wachttijd om aan tafel te mogen te zitten was opgelopen tot een uur. Na eindelijk, in een rustigere omgeving, een tafeltje te hebben gevonden, konden we eindelijk een lekker bak koffie nemen met een sandwich. Na nog wat te hebben geshopt en de drukte zat waren, zijn we weer teruggegaan naar de airport.

Voordat we aan boord gingen, hebben we nog wat gegeten en konden we ons klaar maken voor een reis van 8 uur naar Tripoli! Onderweg hadden we vrij veel last van turbulentie, Sabine had het geluk dat ze heerlijk lag te slapen. Ze werd ineens wakker door een alarm in het vliegtuig. Dit alarm hadden we nog nooit gehoord! Het cabinepersoneel rende geschrokken door het vliegtuig en doken het toilet in. Ra ra wat kwam er uit.... Een grote, brede vent die in het laatste half uurtje een sigaret had opgestoken! Meneer werd meegenomen naar achteren en toegesproken.

Enfin.. we hebben uiteindelijk een hele goede vlucht gehad en werden hartelijk ontvangen door familie en vrienden op Schiphol.

We hebben een fantastische tijd gehad in Zuid-Afrika, iedereen heel erg bedankt voor de leuke en spontane reacties!

Als afsluiter, zie onderstaande link:

Heel veel liefs,

Claus, Alice en Sabine

Machteld

Hoi Alledrie,

Weer thuis, weer terug naar de realiteit! Maar deze ervaring kan niemand jullie afnemen!

Groeten,

Machteld